Araştırmacı Yazarlar | Yazarlar

Ümmet Bir'liği

26 Ocak 2013, 20:33

Sorun... Korku... İslam ve İnsan... Sorun olan insanın çözümlenebilmesi... Tüm mesele ?'çözümlemek ya da çözümleyememek...'' '' Yaratıcı insan ve yaratılan insan... Gelmişiyle geçmişiyle yaratılmışlığını aşarak, taklid-i yaratımıyla birlikte kainatı aşmaya çalışır beşer- i mahlukat. Taklid-i yaratım ünlü filozof Berkeley'ın düşünce alanına girmektedir. Berkeley' e göre varolan herşey mükemmel olan tanrıdan ileri gelmektedir. İnsan ise açık ve net tasarımlıyor ama mükemmel olarak tasarımlayamıyor. Algılayarak ve algılanarak varoluyor. ?'Beşer bir ?'imek'' tir (sein). Buna karşın (aslolan) insan ?'olmak'' tır (werden). ?'Beşer'' olarak doğulur, fakat ?'insan'' olmak aşamalı bir süreci ifade eder.''[1] Yani beşer olarak doğan ve kainata sığdırılan mahlukat, insan olmaya çabasındaki kainata sığmama sürecini gerçekleştiriyor. Kainata sığamayacağının korkusunu yaşaması ise onu birçok şeyinden mahrum ediyor. Bu bir ?'aşım'' sürecidir. Seyyid Hüsameddin Hazretleri der ki ?'Kur'an'ın levhi mahfuzu insandır. İnsanın bakması ve görmesinin ardındaki zahiri aydınlık, görünenlerin gerçekliği ile görünmeyenlerin daha da gerçekçiliğini ifade etmektedir. Bu aşım süreçlerindeki amaç değişmeyen kudret olan tanrının ebedi, sonsuz ve mutlak olan aşkına ulaşmadaki yolculuktur. (Bu aşımda insan aslında tanrıya ulaşma düşüncesindeyken bazen sapma olayları söz konusu olabiliyor.) Bu yolculukla birlikte ilerlerken evrensel ümmet birliğini de göz önünde bulundurmak gereklidir. ?'Evrensel bir dünya görüşü olarak İslâm'a inanan, insanlığın ortak geleceğiyle ilgili sorumluluklar almak isteyen genç kuşakların, algısal ufuklarını kısıtlayan, engelleyen ve kapatan, hizipçi, mezhepçi, kabileci yaklaşımları aşarak küresel bir misyona, vizyona sahip olmaları, bu misyon doğrultusunda zihinsel bir dünya tasavvuru, tahayyülü oluşturmaları zorunludur.''[2] Bu çerçeve içerisinde ele alınacak İNSAN HZ.MUHAMMED (SAV)' dir. Hz.Muhammed (sav)' de beşerin bütün aşımı, hatta ve hatta Miraç hadisesiyle birlikte ?'İNSAN'' olma sürecinin aşımını gerçekleştirdiği görülmektedir. Bunu daha da aydınlatacak olursak ?'İslam kozmolojisinde kuşkusuz en önemli görülen olay, Hz.Peygamber' in ?'İsra'' suresinde bildirilen, Mekke' den Kudüs' e olan yolculuğunu takiben, ?'MİRÂÇ'' olarak bilinen ilâhi âlemlere yükselmesidir. ?'İnsan-ı Kâmil'' olan Yüce Peygamber' in geceleyin çıktığı mirâç, aslında alemin kendi kaynağına dönmesi olayından başka bir şey değildir.''[3] Bununla bağlantıracak olursak, tevhid meselesinin açıkça zuhur ettiğini görebiliriz. Tevhid, insanın rûhi yapısındaki harmoniyi, akıl-irade ilişkisi içinde yaşatılması ve devam ettirilmesi demektir. Fakat bunlar çerçevesinde incelendiğinde insan da kendi içerisinde bir ayrım oluşturuyor. Çağımızdaki ?'çağdaş insan'' diye nitelendirilen insan; toplumun, tarihin, doğanın bir süreci içerisinde beliren inşa, beşeriyetinden sonra tekrar doğuyor. İslâm'ın duygusal inançlarla sınırlı bir din haline gelmesi kabul edilemez.[4] ?'İslâm'ın tek boyuta indirgenmesi, tarihle, siyasetle, dünya ile ilgilenmeyen bir yaklaşımla sınırlandırılması, sembolik ve batınî anlamların meşrulaştırılması, toplumsal içerik üretmek yerine mistik ve geleneksel akla kapanması, Müslümanları aşılması güç bir konformizme sürüklüyor.''[5] Descartes' ın Res cogito ergo sum[6] (Düşünüyorum öyleyse varım) insanı doğuyor. Düşünen insan varoluyor ve bunlarla birlikte başkaldırma bilinciyle harmanlanan iradi bir itaate sahip olan bir insan ortaya çıkıyor. Seçebilen bir insan... ?'Camus' un, ?'Başkaldırıyorum (revolte), benliğime, egemen düzene, doğaya, topluma karşı ayaklanıyorum ve bir şeyi yadsıyıp yerine başka bir şey seçebiliyorum.''[7] demesi. Bu insan olma aşamasının üstün sürecini gerçekleşmesidir. ?'Bununla birlikte sonrasında illallah aşamasına ulaşmak gerekir. La ilâhe çerçevesi içinde kalan başkaldırmanın İslâm' da büyük bir değerinin olması, ancak bunu illallah alanına taşırmamak gerekir. İslam' a karşı fobinin oluşmasının nedeni de aslında ?'La ilahe'' çerçevesi içerisinde ele alınmasından ibarettir.'' İnsanın 4 zindanının bu denli çağdaş bir dönemde aşılması için ?'AŞK'' duygusunun, olgusunun hissedilmesi gereklidir. Şu olayların ?'umuma değil, ehl-i kalbe ve ehl-i muhabbete hususiyeti vardır.''[8] ?'Bir toplum, kendisini, hayat tarzını, dünya görüşünü, seküler/liberal doğrultuda değiştirdiğinde Allah'a (c.c.) ve İslâm'a yabancılaşır. Böyle bir toplum, İslâmî bir gelecek umut edemez. İlahî yardıma hak kazanabilmek için İslâmî hayat tarzı ve dünya görüşü doğrultusunda değişmemiz gerekir. Din algısını, ilgisini ve hassasiyetini ulus-devlet sınırları ile sınırlandırdığımız takdirde, hiçbir şekilde bir ümmet ufku içerisinde yer alamayız. Bugün dini yaşantımız öğrenilmiş bilgiler üzerine değil, edinilmiş bilgiler üzerine kurulu.''[9] Kendinin esiri olan insan ?' ?'Kendime malikim'' diyen adam, ?'herşey kendine maliktir'' demeye ve itikat etmeye mecburdur'' [10] [1] Ali Şeriati- İnsanın Dört Zindanı [2] Atasoy Müftüoğlu [3] Taşkın Tuna- Oku Ama Neyi [4] Atasoy Müftüoğlu [5] Atasoy Müftüoğlu [6] Descartes [7] Albert Camus [8] Bediüzzaman Said Nursi- Sözler /26.pencere [9] Atasoy Müftüoğlu [10] Bediüzzaman Said Nursi- Sözler

Araştırmacı Yazarlar
 Araştırmacı Yazarlar internet sitelerinde yayınlanan haberler ve köşe yazılarının tüm hakları Araştırmacı Yazarlar Yayın Grubuna aittir. Kaynak gösterilerek dahi haberin veya köşe yazısının tamamı yazılı izin alınmaksızın kullanılamaz. Sadece alıntı yapılan haberin veya köşe yazısının bir bölümü, alıntı yapılan habere/yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.
ÖNCEKİ YAZILARI
VİDEO GALERİ
 
YAZARLARIMIZ
Y
Metin ALKAN
ZEKAT , FİTRE VE ORUÇ FİDYESİ KİMLERE VERİLİR?
Y
ferit karasu
YÜREĞİM DEKİ ŞEHİR
Y
Nurcan CANKORU
MENZİLE
Y
Mehmet GÖÇMEZ
ANMAK MI ANLAMAK MI
Y
SERDAR BOZDOĞAN
TARİH BİZİ ÇAĞIRIYOR BİZDE TARİHE YENİDEN ÇAĞ AÇTIRIYORUZ
Y
Pınar SÖNMEZ
AŞK BİR NOKTA
Y
Hatice BAŞKAN
KADINSIN
Y
Fatmanur KUŞ
SU GİBİ AZİZ OL EVLADIM
Y
Duygu Gürses DİKEN
MALINI BAĞIŞLAYAN ELBETTE KURTULUŞA ERMİŞTİR..
Y
Zeynep DEMİR
önce sela, sonra adın okunur minarelerden.
Y
Ayhan KÜFLÜOĞLU
Eşyayı gösteren Rabbimiz’in varlığı, o eşyadan daha zahir ve kesin
Y
Nur KABADAYI
Umut Ederek Yaşamak
Y
Büşra ŞENTÜRK
Sen Kaderim Misin
Y
Büşra Nur GECE
Mabede İsmet; Meryem'e Betül Sıfatı Yakışır...
Y
Merve DİKİCİ
TEVEKKÜL KIL
Y
Ebru ATA
KIYIYA İNSANLIK VURDU
Y
Mustafa KAYALI
ZAMAN VE MEKÂNDA KIBLEMİZ
Y
Türker ELMAS
NUR ve HAKİKAT AVCILIĞI
Y
Nagihan ZENGİN
Ademiyetten Kemaliyete İrfan Yolculuğu
Y
Öznur MACİT
bir b/akış bir yürüyüş (04,05,14 Eskici dergi yayınlandı)
 
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
BİR DOST PENCEREMDEN TÜRKİYEDE HANGİ NURCU KOLLARI FETÖYE DESTEK VERİYOR 2022 RAPORU VE BELGELERİ REFERANDUM SEÇİMLERİ ÖNCESİ BOMBADA FETÖNÜN PARMAK İZLERİ!!! (1)
 
KONUK YAZARLARIMIZ
K
İsmail GENÇ
İnsanız ve İnsanlığı Özlüyoruz
K
Emrah POLAT
Vahametlerle İmtihan ve Müracaat
K
Mehmed ESMER
Kubbetüs Sahra'yı tanıyacağız
K
Elif NİSA
Gerçekten İnsan Azar
K
Elif MUSLUOĞLU
Cemâli Bâ Kemâle Seyredelim
K
Fikriye AYYILDIZ
GAFLET
K
Merve YAĞMUR
ÖLMEDEN ÖNCE ÖLÜNÜZ
K
Fuat TÜRKER
Münafıklar Kavramıyorlar!
K
Hüray BOZBIYIK
TESETTÜRÜN VERDİĞİ HUZUR
 
ÖZEL RÖPORTAJ
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir: 'Allah Var, Problem Yok'
Ferudun Özdemir, “Allah var, problem yok!” adlı kitabında, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen, Allah'a dayanıp, O'na güvenen insanların bir şekilde aydınlığa kavuşacaklarının farkındalığını oluşturuyor zihinlerde…
 
E-POSTA LİSTESİ
 
FOTO GALERİ
 
ANKET

Web Sitemize Nasıl Ilaştınız?




 
cheap jordans|wholesale air max|wholesale jordans|wholesale jewelry

Sitemizde yayınlanan haberlerde basın ahlakına, hukuk ilkelerine, insan hak ve özgürlüklerine bağlı kalacağımıza söz veririz. Yazarlarımızın yazılarıyla ilgili her türlü sorumluluk kendilerine aittir. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.

Adres : Sizde Araştırmacı Yazarlara Katılabilir Çalışmalarınızı Yayınlatabilirsiniz! arastirmaciyazarlar@gmail.com a Ad Soyad ve Yazar Resminizle birlikte gönderin değerlendirelim