1.Risale-i Nur bir vesileyi defi beladır. Tatile uğradıkça bela, musibet gelir.
2.Risale-i Nur, bu zaman insanlarının iman zafiyetine binen Cenab-ı Hak tarafından Bediüzzaman Hz. Vasıtası ile gelen Rahmettir.
3.Risale-i Nur , uhuvvet ve kardeşlik ve şefkat ortamı oluşturulması ve insanların birliği ve beraberliği için gelmiştir.
4.Risale-i Nur taklidi imanı tahkiki imana çevirir (Konferans)
5.Risale-i Nur ilahi bir ikram ve ihsandır. Küçük bir haneyi kaleyi tamir etmiyor belki büyük bir sarayı ve alanı tamir ediyor.
6.İnsanların manevi hastalıklarına günümüzden derman yetiştiren bir yönü vardır.
7.Kur’an’ın parlak ve kuvvetli bir tefsiridir.
8.Kur’anın imani ayetlerini günümüz ve geleceğin insanlarına anlatmaktır.
9. Şahısları değil, fikirleri muhatap alarak davasını söyler.
10. Sünnet-i seniyye’ye ittibâı esas alır.
11. İnsanların ıslahını işler.
12. Bir devlet teessüsü yoktur.
13. Kur’anın, rububiyet, nübüvvet, ubudiyet yönlerine dikkat çekerek “Tevhid” hakikatını ispat eder.
14. Şirk ve küfrü çağımız ilimlerine göre çürütür, onlara hayatiyet hakkı vermez.
15. Ağırlıklı olarak kelâm kitabı olmakla beraber içtimai hayatın problemlerini söyler ve çözüm yolları gösterir.
RİSALE-İ NUR’UN ÖZELLİKLERİ
1.Sünuhatla yapılması.
2.Tefsir alanında tek, kendi alanında ilk olması.
3.Çağımızda fenden ve felsefeden gelen şüpheleri izale etmiş olması
4.Herkesin anlayacağı bir şekilde yazılmış olması (avamdan havasa)
5.Tefekküre kapı açması
6.Belagat sanatı, güzel anlatım, mübalağasız belagatı yüksek eserler olması
7.Mantık kuvveti ve delil gücünün çok yüksek olması.
8.Yüksek bir fikir gücünün olması
9. Eserlerde harika bir tediye (çağrışım ve tezatlık) sanatı vardır zıtlıkları buluşturup gerçek çıkartması.
10.Hususi bir inayet Rabbani bir istihdam mahsulü olması.
11.Kur’anın parlak kuvvetli bir tefsiri olması.
12.Mevzuya göre farklı bir üslup kullanılmış olması.
13.Kur’an-ı Kerim’i Üstad edinmiş olması
14.Kur’an-ı bütün berraklığı ile göstermesi
15.Müfessirin `Mücerred ` olması
16.Kur’an’ın tazeliği ve bütün insan tabakalarına hitap etmesi.
17.İspatı esas alması
18.İnsanın bütün latifelerine hitap etmesi
19.Ahlakı düzeltmesi
20.Sünnet’i seniyyeyi rehber edinmiş olması
21.Baskıların tesiti altında kalmamış olması
22.Risale-i Nur, sair kitaplara muhalif olarak başta perdeli gidiyor; gittikçe inkişaf ediyor. (4. Şua)
23.Kur’an-i derse dayalı bir sünühattır.
Not : Ders Notlarından alıntıdır . . .
El Baki Hüve’l Baki
Kardeşiniz
Türker ELMAS